torsdag 12 maj 2016

Det där leendet alltså!!

Lagom till läkarbesöket på BVC nästa vecka har Ruben börjat spruta ur sig små härliga svarsleenden. Har för mig att de frågar om det vid 4-veckorskontrollen...
Det är inte mycket som slår att få ett så fint smile av sin lille Rubinoj, nattens förlorade sömntimmar är med ens glömda.

Jag tror att vi har hittat en bra rutin för morgonfixet nu konstaterar jag efter andra morgonen. Dagens lärpenning blev dock att komma ihåg att kissa Noomi innan jag själv duschar... i morse stod jag med schampo i håret och stackars Humlis hann inte lägga på sin barnsits utan allt kiss kom på golvet och pallen. Hon blev så olycklig stackarn...

Efter lämningen på förskolan tog vi oss en promenad jag och Ruben. Passade på att stoppa ned en sovandes, nyäten och påklädd bebis i vagnen. Jag har hittat en bra promenadrunda nu här i byn, den är 5,6 km. Har bestämt mig för att försöka gå den dagligen nu framöver. Det är inte så att jag lider över min post-gravida kropp särskilt mycket, men jag längtar efter att kunna ha något annat än gravidjeansen, helst mina vanliga kläder såklart. Det känns väldigt omständigt och dyrt att behöva köpa en ny garderob som kanske sen ändå blir för stor efter några månaders amning...

När vi kom in efter dagens prommis låg Ruben vaken i vagnen och sken som en sol när jag tittade ned till honom. Gobiten alltså!! Underbara lilla ullhuvud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar