onsdag 11 maj 2016

Premiär för den nya vardagen...

Så, nu är dagen snart till ända. En trött mamma ligger utslagen i soffan och tittar på tv, men jag känner mig trots allt rätt nöjd.

Starten på dagen kunde ju ha varit bättre, jag kände mig febrig, illamående och hade ont i hela kroppen. Men, jag lyckades göra oss i ordning alla tre och halv nio svängde vi in på Kornet.
Ruben och jag har myst här hemma under dagen, vi tog en prommis med vagnen och efter lunch sov vi på soffan. Vi sover så gott tillsammans, Rubinen låg på min arm och vi hade varma yllefilten på oss. Kvart över tre vaknade vi och då blev det till att rappa på. Hann med en snabbamning och ett smidigt blöjbyte innan vi åkte och hämtade storasyster.

Hela förskolan var ute på gården i finvädret när vi kom. Noomis grupp satt på en filt och hade målat nyckelpigor av stenar. Så med nyckelpigan i högsta hugg rattade vi hemåt.
Humlan var ganska trött när vi kom hem och den där promenaden till vitsippsstället jag hade spanat in tidigare under dagen blev nog lite för mycket för stackars Noomi.  Men en fin vitsippsbukett fick vi med oss hem, Humlis åkte vagn och Ruben fick åka i bärselen. "En hel bukett har vi plockat", sa Noomi stolt flera gånger!

Väl hemma bröt kaoset lös, Noomi var utom sig av trötthet och bara grät. Lite facetime med mormor och morfar fick henne som tur var på bättre humör och vips var köttbullarna i magen.
Efter middagen fick Noomi bada, Ruben satt i babysittern och vaktade.
Nu sover båda mina små änglar och jag har äntligen fått i mig lite att äta. Kanske borde köpa hem näringsdryck att kunna slurpa i mig i farten...

2 kommentarer: