söndag 18 januari 2015

Social helg till ända!

Som vanligt har helgen svischat förbi, men vi har trots det hunnit med en hel del tycker jag. Både varit sociala och tankat sömnkontot lite. På lördagen åkte vi till farmor Marianne och Alf, det var middag med storfamiljen, Michaels båda syskon med familjer var där också och vi åt helstekt kalkon. Väldans gott! Hade aldrig ätit det tidigare, bara sett mr Bean tillaga en på sitt nyårsfirande...
Innan middagen gick delar av gänget på promenad till en nybygd fin lekplats. Det var bondgårdstema och man kunde åka rutschkana från en "traktor" och sitta på de fina djuren av trä. Men roligast tyckte Noomi det var att hoppa på studsmattan, hon hoppade och ramlade,  kravlade sig upp och hoppade mer, för att slutligen ramla igen...

Idag har Humlan och jag varit i stan och gått på kondis med min kompis Alva. Alva och jag är barndomsvänner och detbär verkligen roligt att ha någon hemifrån här i Göteborg.
Vi fikade på le Pain Francais, Noomi fick själv peka vad hon ville ha, och hon fastnade för en liten bakelse med lemon curd, äppelmousse och en liten vit chokladkula på toppen. Finsmakare är hon min lilla Humlis.
När vi kom hem var middagen färdig och vi fick middagssällskap av Anders, också barndomsvän, Göteborg är minsann en liten Norrlandsfilial!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar