torsdag 29 januari 2015

Noomi pusselbyggare

Det glädjer mig verkligen att Noomi visar ett sånt intresse för att lägga pussel! Of course i favoritklänningen (nattlinnet!) och lackskor, viktigt med stil. 

Jag är själv en inbiten pusslare och var tydligen det även som liten. Nu har ju Humlan inte börjat med tusenbitarsprojekten ännu, men ett 9-bitars knoppussel är ingen match längre.  Jag skulle vilja köpa henne ett vanligt pussel nu med kanske 6-8 bitar, men de enda jag hittat är med fler än 20, och det blir tyvärr lite väl avancerat.

Kluckeliku sa Noomi åt hönan på ett av pusslen. Det visade sig även att hon kan ordet bläckfisk! Nya ord, långa meningar och sånger kommer ur hennes mun varje dag och det är så roligt att höra på. Häromdagen när vi gick från bilen mötte vi en farbror med vitt hår. K-G (god vän till familjen med ovan nämnd hårfärg ), sa Humlis frågande och tittade på mig. Neeej, annan kille, sa hon sen och rättade sig själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar