söndag 12 mars 2017

Vårvintersol, skidor och annat kul!

Igår hade vi en himla bra dag. Det var väl inte dåligt idag heller, men gårdagen hade liksom allt!
Jag och Ruben var först uppe, vi hann både leka, äta frukostgröt (Ruben) och ta en ganska lång promenad med vagnen och somna förmiddagsluren innan övriga familjemedlemmar vaknade. Då vankades det amerikanska pannkakor med frukt, bär och honung till frukost. Så förjordat gott alltså, vi satt länge och åt och Noomi fick i sig hela fyra pannkakor!

Ordentligt stärkt av frukosten gav jag mig sen ut på skidtur. Med pratsällskap i lurarna (podd) och solbrillorna på, körde jag hela varvet på det fina spåret som är uppdraget kring Strömbäck/Kont. Till min belåtenhet träffade jag sen vår granne Ernst, som berättade att rundan är 11.5 km! Det är så roligt att ha kommit igång med skidåkningen igen efter flera års uppehåll. När jag kom hem från jobbet i fredags tog jag mig en tur också, så enkelt när man kan spänna på sig skidorna utanför dörren och glida iväg.

En bra sak med lördagar är att det kan finnas smarriga lunchrester från fredagmiddagen. Det gjorde det igår. Pulled pork burger med goda tillbehör.

Efter lunchen packade vi termosarna, och lillebror i bärstolen och traskade iväg på utflykt. Vi gick ned till kajen, där båtbryggorna ligger på sommaren. Noomi tog på sig skidorna och provade att åka i skidspåret på isen. Hon satte av i en väldigt fart!




Michael och Ruben höll ställningarna på sitt håll. Ruben hade somnat i bärstolen och Michael sträckte ut sig på skranan där i solen, sämre kan man ha det!
Noomi tränade på att åka lite i nedförsbacke också där från kajen.Det är ju lite klurigt hur man ska lägga tyngdpunkten, men Noomi tyckte det var roligt ändå, trots otaliga vurpor.




Noomi fick en fin termos i julklapp av kusin Hilding. Igår blev den invigd, varm choklad var den fylld med och det var bara Noomi som fick ta från den:)


Efter att ha druckit choklad med vispgrädde och njutit av vårvintersolen en stund promenerade vi hemåt.

Lördagen avslutades lika bra som den började med jättegod och mysig middag hos Westbergs. Så trevligt och lyxigt att få bli bjuden på mat. Noomi hade valt klänning och tagit på sig guldhjärtat, lackskorna hade hon med sig i en påse. Hon var på ett strålande humör hela kvällen och hjälpte K-G och Kerstin i köket och hade det allmänt toppen. Ruben hade missat sin eftermiddagslur och blev tyvärr ganska trött och grinig, så vid 20-tiden fick vi tacka för oss. Underbart är kort!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar