torsdag 9 mars 2017

Mysiga hemmadagar

Det här med att få jobba lite utanför hemmet gjorde verkligen susen känner jag! Sista veckorna när jag var föräldraledig på 100% kände jag mig lite kvävd på något vis. Blev på dåligt humör och skällde på Noomi för minsta lilla, tyckte att det var tråkigt med hemmasysslorna och kunde inte riktigt njuta av att få vara föräldraledig. Men efter bara 3 dagar på jobbet fick jag liksom påfyllning av föräldrabatteriet. Nu har jag haft mina två hemmadagar, onsdag och torsdag, och det har varit så mysigt! Noomi har ingen förskola den här veckan, så vi har varit hemma alla tre.
Nu när jag varit ute bland folk några dagar i början av veckan var det skönt att bara vara på hemmaplan.

Vi har lekt mycket på övervåningen. Rubens rum är väldigt mysigt att hänga i. Sitta på mjuka mattan och bygga klosstorn och krypa upp i myshörnan och läsa bok.
Vi har byggt upp tågbanan i allrummet uppe. Den har inte varit framme på ett tag, så Noomi var väldigt pepp på att köra tåg. Hon blev rätt tokig på Ruben dock som kröp omkring och saboterade, orsakade tågurspårningar och satte sig som ett jättehinder mitt på järnvägen. 


Ruben har blivit en fena på att gå med läragåvagnen de sista dagarna. Det ser verkligen lustigt ut när en sån liten människa är ute och går!!


Redo för mat! Ruben äter nästan bara vår mat nu och han älskar det. Vi finfördelar med stavmixern, ja det mesta går faktiskt att mixa sönder. Idag såg han Noomi sitta vid bordet och äta en ostsmörgås och han gav sig inte förrän han också satt där med små mackabitar. Nöjd.



Ute och lekt har vi varit också varje dag. Noomi har åkt spark (hon har lärt sig åka jättefort nu) och så har vi hjälpts åt att skotta bort all snö som fallit. Idag tog vi fram sandleksakerna, de funkar lika bra i snö låter Noomi hälsa. Hon hade glasscafé för mig och Ruben, sandresterna blev perfekt strössel. 

Godisbitarna! Vilken ynnest att få vara med dem så mycket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar