lördag 1 november 2014

Novemberlördag på Marstrand

Idag har vi varit på en riktigt mysig utflykt till Marstrand. Noomi tycker mycket om att sitta i bärstolen så hon var helt med på noterna när vi packade ihop oss i morse.

Färjan över till Marstrandsön heter Lasse-Maja. Här är Humlan och pappa redo för exkursion:



Vi började med att promenera runt ön. Det var inte särskilt kallt ute, men som vanligt ganska friska vindar ute vid havet. Det gjorde dock ingenting, för vi var välklädda. Noomi i sin nya ugglemössa som jag klickade hem till henne för några veckor sedan. Humlan är väldigt förtjust i ugglor, så när jag hittade den gick det bara inte att låta bli...
Noomi åkte först bärstolen en bit, men sen gjorde vi en paus, för Humlis ville provsitta en klippa och plaska lite med sin gröna stövel i en vattenpöl.






Noomi är duktig på att gå. Inte alltid åt samma håll som vi vill, men här promenerar hon fint bredvid pappa. Hålla handen ville hon dock INTE göra. Tur att det inte var hala klippor just här...


När vi kom in i ekskogen blev det dags för det efterlängtade brakfikat. Vi hade med oss smaskiga mackor med rödbetssallad och köttbullar, varm choklad med vispgrädde och bullar. Jag åt så jag knappt kunde röra mig efteråt. Noomi tyckte inte om varm choklad till min stora förvåning, nej hon drack vatten.



När vi gick tillbaka till färjan sen somnade Noomi i bärstolen. Man blir trött av frisk luft!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar