söndag 12 oktober 2014

Trerätters och fantastiska förmågor!

När Michael vaknade på lördag afton efter att ha jobbat natten, fixade jag en trerätters gomiddag. Det känns som att det var evigheter sen vi åt lite godare mat, så det var trevligt!
Förrätten blev en klassiker, chevrétoast på salladsbädd med pinjenötter, honung och crema di balsamico (allkryddan). Nomnomnom säger jag bara,  men Noomi gillade inte osten utan åt bara ett rostat bröd rakt upp och ned.
Till varmrätt åt vi ugnsbakad lax, kokta rödbetor med fetaost och en färgsprakande sallad.
I väntan på att creme brulee skulle svalna till lagom ättemperatur sen stod Humlan för underhållningen. Det visade sig nämligen att hon lärt sig räkna till fem!
Michael har tränat med henne att räkna fingrarna och tårna, och visst hade det resultat! Helt själv från ett till fem. Jag filmade en liten snutt, men har ännu inte luskat ut hur man publicerar det i bloggen...
En annan underbar grej vi upptäckte var att Humlis kan säga: "mamma /pappa jag älskar dig! Sååå himla mysigt! Vårt lillhjärta, full av kärlek.

När efterrätten hade svalnat fick Noomi äta obränd creme brulee till kvällsmat, typ gräddpudding. Det slank i lätt kan jag säga. Som bomull i den lilla magen.
Kvällen toppades sen med att vi upptäckte att säsong två av Bron, som vi inte sett ännu, fanns på Netflix. Lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar