lördag 10 maj 2014

Lördag från morgon till kväll

Blev en skön halvsovmorgon idag till klockan 7, härlig start på en lördag. Dagens första mission blev att bärga hem två hyllor som jag spanat in på Åhléns häromdagen. Det gick finfint att få hem dem, vagnen är verkligen oslagbar att lasta på!
När Humlan sov sin förmiddagsvila sen fick jag oanade krafter och ställde mig och gjorde 100 köttbullar. Blev så sugen igår och nu gjorde jag slag i saken. Jag var riktigt nöjd med mina köttbullar, både till smak och utseende, men Noomi vägrade att äta dem. Hon ville inte ha någon lunch idag tydligen, det blev förstärkta mellanmål istället.
Då det varit regnigt i veckan var det länge sen vi var i lekparken, men nu var det dags för ett besök igen. Noomi blev så förtjust i en boll som en pojke hade med sig, stackarn har ju ingen egen. Så på hemvägen gick vi förbi en leksaksaffär och köpte Humlan en alldeles lagom stor liten boll. Den har hon roat sig med resten av dagen.

Sen blev det tid för dagens motionspass. Vi promenerade till Jonas som bor i Lunden, en dryg timme bort från oss (om man pinnar på). Vi köpte hem sushi och gick sen en promenad i det fina området. Det är så otroligt grönskande nu, hägg, syren och rhododendron, lindarna i full blom. Vackert!!
För att få balans i kaloriunderskottet inhandlades två paket lyxglass till efterrätt. Gladiatorerna på tv och en glad Noomi som hade jätteroligt hos Jonas. Pyjamasklädd och edbäddad i vagnen somnade hon på spårvagnen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar