torsdag 8 maj 2014

En bra dag helt enkelt.

Idag har vi haft mycket för oss, jag och min lilla skrothög. Noomi började ädelt med att ge mig sovmorgon till 07:14 - gött!! Efter frukostbestyren, som även omfattade att läsa Noomis favoritbok "abc sa lilla t" tre gånger, gjorde vi oss i ordning för avfärd. Vi mötte upp min kompis Erika och hennes lilla dotter Amanda och tog bussen till Frölunda torg. Ett stort och fint inomhusköpcenter där allt och lite till finns. Jag hittade en potentiell bokhylla till Humlans rum på Åhléns. Det är för övrigt farligt att besöka Åhléns på våren, man vill verkligen ha precis allt!
Till lunch blev det en smarrig sushitallrik som vi delade jag och Noomi. Hon tycker mycket om sushi, mammas tjej!

När vi kom hem sen på eftermiddagen ringde Noomis farmor Marianne. Hon hade gjort en storladdning pannbiffar och ville komma över och bjuda oss på middag. Ja tack, vilken lyx! God mat fick vi och Humlan åt som en häst, för hon gillar även husmanskost. Sen fick jag lite egentid och passade på att gå en långpromenad i regnet tillsammans med min goda vän Caroline som jag inte träffat på länge. Det är dessutom inte ofta vi ses utan småttingarna så det var efterlängtat. Därhemma lekte Noomi med sin farmor och verkade inte ha saknat mig nämnvärt. Hon var pyjamasklädd och redo för nattning och somnade sen gott i sin säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar