lördag 17 maj 2014

21 km

Idag gick Göteborgsvarvet av stapeln. Vi har ju första parkett på vår balkong då löparna springer precis nedanför. Och vilken fart de hade, elitlöparna från bla. Eritrea och Etiopien.
Men, några timmar senare var det dags för mig att springa. Jag hade inte seedat mig utan fick starta i grupp 20 av 25. Har aldrig någonsin sprungit bland så många människor. En aldrig sinande ström av löpare. Det var soligt och varmt och allmänt jobbigt. På flera ställen kunde man springa igenom duschar vilket var välbehövligt! Men det var också väldigt roligt att springa världens största halvmara och otroligt skönt att springa genom målgången. Där stod funktionärer och sprayade vatten på alla varma löpare.
Till slut hittade jag åt min lilla supportgrupp, Noomi gick och drog på sin vagn. Hon och Michael hade hunnit med att äta korv med bröd, yoghurt och frukt samt kolla på fåglarna och sälarna i slottskogen. Humlisen hade också fått springa av sig barfota på en gräsmatta, skönt för småfötterna.
Till slut lyckades vi även ta oss hem på överfulla spårvagnar med en supertrött Noomigos som skrek i vagnen. En sen soffmiddag och därefter horisontalläge i soffan framför gladiatorerna fick bli vår lördagkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar