söndag 8 november 2015

Status: flyttpackning

Nu börjar det verkligen närma sig den stora dagen! På torsdag, om 3 dagar, går flyttlasset.
Helgen har till stor del lagts på att packa, och vi har kommit långt. Bara några småsaker kvar nu, saker som helt enkelt inte kan packas förrän sista dagen, till exempel krukväxter.
Men vi har faktiskt hunnit roat oss lite i dagarna också. I lördags åt vi först våffelfrukost med Amanda här hos oss. Sen åkte jag och Noomi på barnteater. Vi såg "God morgon Gudrun" på Pelikanteatern. Senast vi var på teater blev hon ju så ledsen och rädd. Den här gången var Humlan väl förberedd,  satt tryggt i mammas famn hela föreställningen, och sa sen att den här tyckte hon inte alls var läskig!
På kvällen sen var det kalas för vår bostadsrättsförening som fyllde två år. Vi bjöds på god middag nere hos Hagabadet.

Igår åkte Noomi till farmor och Alf på förmiddagen och var där några timmar. Hon hade det toppen, var ute i solen och krattade löv. Jag sprang avskedsrunda, min favorit 'broarna runt', 14 km, en del av Göteborgsvarvet. Det var ett bra tag sen jag sprang,  säkert 2 månader sen, det tillsammans med 18-veckors graviditet gjorde att jag kände mig jättenöjd ändå trots lite sämre tid än vanligt. Sprang hela vägen utan att stanna! Idag känns det verkligen i benen!

Klockan 14 hämtade vi upp Humlis i Kärrdalen och åkte till familjen Gill på kalas. Deras flickor Amanda och Emilia fyllde 2 resp. 5 år. Det var väldigt skönt att få komma till ett välordnat hem och bli bjuden på en massa gott, underbar smörgåstårta och fina efterrättstårtor. Mums! Noomi och de andra barnen fick fiska fiskdamm, det tyckte hon såklart var jättespännande!

Jo just det, vi firade ju pappa Michael på farsdag igår också. Noomi körde högtidligt in paketet på badrumsvagnen. Han fick en fleesejacka i present av Humlis, lagom till vi ska bli Umebor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar