söndag 12 april 2015

Sandkakor och balansgång

Idag har Noomi och jag haft en dag på tu man hand. Michael jobbar nämligen dygn och kommer hem först imorgon förmiddag.
Vår söndag har varit väldigt lugn och behaglig. Sådär maklig att man nästan hinner känna sig lite sömnig. Och vad gör väl det när det bara är en kravlös söndag?

Vi åkte in till Nordstan en kortis på förmiddagen för att ordna ett par ärenden. Sen åt vi fiskpinnar till lunch. Noomi tycker det är väldigt gott, och jag måste säga att jag är positivt överraskad då jag inte ätit det på si sådär 15 år eller så...
Vi har också läst böcker i soffan, bakat morotsbröd, tvättat en massa, sjungit och dansat, byggt duplo, Noomi har ritat med bläckpenna på parkettgolvet och med krita på en stolssits. Ja, man hinner ganska mycket saker en söndag.

Vi har även varit i lekparken vid Slottsberget. Vi tog med sandleksakerna och byggde kakor och grävde gropar. Humlan tränade sig på att gå balansgång på de stora omkullfallna träden som gjorts iordning för just det ändamålet. Hon har utvecklats mycket även motoriskt sista tiden och det märks verkligen när vi är ute och leker.

En riktig mysdag har vi haft, och självklart har Noomi haft några svackor i humöret  (läs utbrott), men det har varit väldigt hanterbart idag. Jag fick en lång kväll på egen hand sen för Humlan somnade redan kvart över sex. Inte helt fel med lite egentid ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar