lördag 24 oktober 2015

Pannkaksfrukost och barnteater

Idag har Humlis och jag roat oss på egen hand, Michael jobbar nämligen dygnsjour.
Vi hann dock äta frukost tillsammans alla tre innan han åkte.

Noomi och jag pysslade på lite här hemma först. Packade några fler kartonger (nu är stora bokhyllan helt tömd!). Sen åkte vi till storasyster Amanda och blev bjudna på pannkakor med blåbärssylt. Mums verkligen! Där hängde vi sen en stund innan vi tog spårvagnen vidare till Majorna och teater Sesam.
Vi såg en föreställning som heter "lilla drömspelet", den handlade om två barn som spelade upp en ny variant av Rödluvan och vargen. En alternativ story där vargen inte enbart blev uthängd som syndabock. De kom nämligen på att det var synd om vargarna som alltid blir framställda som elakingar...
Noomi blev lite ledsen en bit in i pjäsen, så jag fick dyka ned till henne på golvet och trösta. Hon sa sen när jag frågade att hon blev rädd för killen, alltså den manlige skådespelaren. Tror hon tyckte det var lite obehagligt att det var rätt dämpad belysning och sen att skådisarna pratade ganska högt, sådär teatraliskt ni vet...
Hur som helst, vi kunde se klart föreställningen och Noomi blev jätteglad över det fina klistermärket med Rödluvan som alla barn fick efteråt.

Sen kan jag meddela en riktigt glad nyhet! Noomi har fått en liten kusin. Moster Emmas lille Hilding föddes i torsdags morse, så liten och fin. Vi har såklart sett en massa bilder, men ikväll fick även facetima med hela familjen Forslund. Humlan som älskar bebisar tyckte förstås att det var jättemysigt. Nästa helg får vi njuta av Hilding på riktigt, då åker jag och Noomi upp till Kramfors.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar