måndag 8 juli 2013

Syskonkärlek och tillbakablick

Mamma och jag tittade på bilder i hennes mobil imorse. Det är som en dagbok i sig att bläddra igenom sitt galleri. Vi hittade bilden från när jag och mamma gjorde storstädning av deras tvättstuga, två veckor innan Humlis föddes, och dagen innan jag blev inlagd första gången på grund av havandeskapsförgiftningen.

Sen är det en bild från när jag låg inne i Umeå,  hann ju nätt och jämt bara åka upp förrän jag blev dålig igen. Då kom Emma på besök och Michael hittade även Björn i en korridor (jobbar som elektriker på NUS). Tryggt och härligt att ha sina fina syskon hos sig när man ligger på sjukhus i en annan stad. Det var nio dagar innan Noomi kom ut till oss.

Därefter är det en av de första bilderna som Michael skickade till mamma,  bara någon timme efter hon fötts och innan jag fått se vårt lilla mirakel för första gången.
På bilden under håller jag Noomi i famnen för första gången, fortfarande jättetrött efter narkosen, men med en fantastisk känsla och lättnad över att ha henne hos oss. Pigg och kry, alldeles levande, liten men helt underbar.

Lilla familjen äntligen tillsammans på BB.

Stolt morfar med sitt första barnbarn♡.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar