torsdag 20 juni 2013

En dag på vift

Ahhh...äntligen sängen efter en mycket aktiv men trevlig dag. Vi började morgonen med att åka till bvc. Beställde tid för mätning och vägning då jag tycker att Noomi känns så tung att lyfta upp ur vaggan på nätterna. Och mycket riktigt - 7 kg väger min lilla tårtbit nu! 62 cm lång. Hon följer sina kurvor bra. Jättefin amningskurva tyckte sköterskan, jojo, kan tro det så som jag kämpat på. Dessutom verkar det vara riktigt fet gräddmjölk också med tanke på Humlis gosiga veck.
Efter bvc tutade vi iväg till Kramfors. En lång och backig promenad med Emma för att rasta småttingarna (Ozzy och Noomi) och sen satte vi igång stora pyssel- och skaparverkstaden. Placeringskort och flaskdekorationer till bröllopet blev det. Miljoner små pappersbitar på golvet och bordet överfullt med saker - man skapar bättre i kaos som vi brukar säga, min syster och jag. (Pappa jublar)

Det är ju gott om fantastiska barnvakter på babels så jag fick även en stunds egentid med en löprunda och lite styrketräning. Har satt upp ett träningsmål för sommaren så här gäller det att ligga i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar