söndag 19 maj 2013

Vi kalasar vidare...

Japp, då var det dags igen! Idag har vi varit på min kusin Richards konfirmation i Frösö kyrka med efterföljande kalas hemma på Sommarslingan. Frösö kyrka ligger fantastiskt vackert med utsikt över Oviksfjällen, en vy vi inte är bortskämda med hemma i Ångermanland.
Det var även kyrkpremiär för Humlan idag, det skötte hon galant! Inte konstigt det, människor, musik och mycket att titta på. Kanske sker det något när man själv får barn för plötsligt tycker jag att det är så rörande att: se rara små konfirmander i sina kåpor, sjunga den blomstertid nu kommer....etc.
Efter konfirmationsmässan bjöds det på kyrkkaffe utanför, återigen möjlighet att njuta av fjällutsikt (och mazarin).
Hos Calle och Johanna (pappas syster) dukades det sen upp en fantastisk god buffé. Vi hade så trevligt och njöt av både mat och sällskap. Vi ses inte så jätteofta men det är alltid lika roligt när det väl blir av.



Kusiner och kusinbarn! Alexander, Richard, jag och Noomi. Emma och Björn saknas för att göra skaran komplett.


Noomi i kyrkan för första gången, sitter bra i mormors knä och försöker hänga med i psalmerna med sin aboo-stämma.

 '


  


 


 

En snygg kille jag träffade på promenaden:)






Noomi hos min faster Barbro.



 Pappa och min faster Johanna.



Jag hittade mig en gunga i skuggan.



 Alex och Richard bekantar sig med sitt nya kusinbarn.


Nu har vi installerat oss på prästgatan 1 här i Östersund, vi ska nämligen vara stadsbor för en vecka!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar