fredag 3 maj 2013

Moster på äventyr!

Emma ska gifta sig i sommar. Igår ordnade jag och mamma en liten minihippa för den blivande bruden! Inte ont anandes hade jag bjudit in Emma för att passa Noomi medans vi skulle på banken. Men innan hon skulle ta ut Noomi i vagnen bad jag henne byta blöja medan vi kilade iväg. I den nya blöjan låg en liten lapp...


 

I vagnen låg en karta som ledde henne till småbåtshamnen där jag och mamma hade hängt upp en slöja som markör. Vi gömde oss bakom båtklubbens hus...



 



Efter lite bubbel och snittar ute i blåsten blev det ögonbindel på och Emma hamnade helt plötsligt uppe på Hotell Hallstabergets spa. Där avnjöt vi tropisk atmosfär, fräsch kycklingsallad och dignande frukt-och juicefat.



 



Vi badade bubbelpool, vanlig pool, testade lite olika bastus och Emma doppade sig i kallkällan - typ 4 grader. Mamma kom i sista stund på att jag kunde få mjölkstockning så jag slapp:)
En mycket trevlig kväll och Emma blev precis så förvånad och överraskad som vi hade önskat! Lillskruttan hade tyvärr inte en lika mysig kväll hemma med pappa. Trots att kylskåpet var fullt med utpumpad bröstmjölk hade hon vrålat utom sig hela kvällen. Vägrade ta flaskan och skrek sig alldeles svettig stackarn. Jag hörde henne ned i porten när jag kom hem och sprang upp till lägenheten för att rädda min lilla älskling. Sen blev det knäpptyst och hon var som en liten sol resten av kvällen. 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar