fredag 15 mars 2013

En dag med lillstrumpa

Vi börjar dagen vid halv sju på morgonen, då är mitt lilla matvrak mycket hungrig. Vi sitter i soffan tillsammans och Noomi ammar samt får sin plusmeny från flaska. Under tiden ser jag på nyhetsmorgon, så när dagen börjar har jag stenkoll på nyheter och vädret som hinner visas ett antal gånger under tiden. Matningen tar ju sin tid eftersom hon dels ammar och sen får pumpad bröstmjölk samt tillägg, men det är mysigt! Därefter har vi morgonskötningen, lite babymassage med olja som går riktigt bra på en mätt och nöjd tjej.

Dagbädden


Efter dessa aktiviteter är Noomi trött och sover i sängen eller i vagnen. Då passar jag på att äta frukost, duscha, koka flaskor...

Gårdagens shopping - extra flaskor. Riktigt söta tycker jag.


En längre promenad tar vi under dagen. Jag har skaffat en app som heter runkeeper som registrerar hur långt, hur länge samt hur fort man går. Det är en bra morot och man går gärna en extra sväng för att få några extra hundra meter. Den är dock lite mobbig av sig och tycker att jag gått för lite på sistone och har därför satt en snigel (!) som symbol på mig, men det ska vi råda bot på. En hare vill jag hellre ha.



Klockan halv fem slutar Michael jobbet. Då har han längtat hela dagen efter sin lilla humla så då är det obligatorisk Noomi-pappa-mys-tid. Hon har blivit så vaken och "med" vår tjej!






När vi börjar avrunda inför natten vid 21-tiden är lillstrumpa som mest vaken. Vill äta mycket för tanka inför natten och då kan man ju tro att hon ska stensomna...men icke. Då ligger hon och tittar och filosoferar ett bra tag där hon tronar mitt i dubbelsängen. Men sen sover Noomi gott fram till 3-4-tiden. Har dock en hel del ljud för sig (bräkande och gnäggande) som är riktigt trivsamt att höra på.


Godnatt!



1 kommentar:

  1. Mammas lilla tårtbit, pappas lilla humla och EN VÄLDIGT ÄLSKAD LILLASYSTER!!!!

    SvaraRadera