måndag 25 februari 2013

Fredag 15/2 - hemlängtan och vagnpremiär!

Idag packade vi ihop alla våra saker (ett mindre bohag vid det här laget) i vårt kära rum 5 på bb. Dags för att ta farväl av den fina personalen och bege oss hemåt.
Vi hade ju i god tid köpt en liten (trodde vi) overall i strl 50/56 som vi planerat skulle passa fint vid hemresan. Såhär stor var den....


Det var helt omöjligt att spänna fast henne i babyskyddet så fortsättningsvis blir det varma kläder och filt vid bilåkning!

Väl hemma packade vi ned Noomi i vagnen och gick på en efterlängtad barnvagnspromenad. Vagnen har stått redo hela hösten och bara väntat på att få en liten passagerare. Behöver jag nämna att det var stor konkurrens mellan föräldrarna om att få köra finåket?!


Det var underbart skönt att få frisk luft och att äntligen, efter flera veckors ordinerad vila, få röra lite på sig. Blev dock helt färdig efter en kort bit och var redo att lägga mig i närmsta snödriva. Känns verkligen att jag varit både gravid, sjuk och opererats!!

På kvällen blev det klassiskt fredagsmys till gladiatorerna, det är det enda jag orkat göra senaste månaden. Men nu var vi tre i soffan, en egen liten familj!! Tänk vår lilla Noomi som bott i min mage i 8,5 månader, som vi väntat och väntat på. Nu är hon här!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar