måndag 25 februari 2013

11 februari - äntligen tillsammans!

Efter att ha tillbringat natten på skilda håll; jag på IVA, Michael på bb-salen och Noomi hos personalen på förlossningen, fick vi äntligen vara tillsammans vår lilla familj. Vi installerade oss på bb-rum 5 där jag kände mig hemma sen tidigare. Noomi sov som en stock i flera dygn (kändes det som åtminston), trivdes bra i sin plastbalja där kaninen vakade över henne. Men efter en stunds sovande blev helt enkelt abstinensen för svår och någon av oss var bara tvungen att ha henne i famnen en stund.




Noomi fick även godkäntstämpel i rumpan efter barnläkarundersökningen, jag kunde tyvärr inte följa med eftersom jag var mestadels sängliggande första dagen. 



På kvällen fick vi storslaget besök av stolta morfar och mormor som hade med sig prinsesstårta och fina små kläder till lillan - strl 44. Kan man tänka sig att det skulle komma en sån liten filur. Som tur var hade vi i sista stund köpt några plagg i 44 vilket var tur. Det känns så sorgligt när kläderna är alldeles för stora.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar