onsdag 18 december 2013

Att uppskatta en regnig vardag

Idag har det varit en gråmulen, regnig onsdag. Under vår dagliga promenad funderade jag på om jag har ett trist och innehållslöst liv? Jag är ingen äventyrare, gör inga häftiga resor, klär mig inte i högklackat och går på krogen osv. Men, nej, mitt liv är helt fantastiskt och väldigt innehållsrikt!
Visst finns det en vardag med rutiner, men en himla trivsam sådan. Livet med Humlis (och min fina make) kan inte vara trist. Visst är det jobbigt när hon vrålar i vagnen (och jag inte kan ta upp henne pga regnet), men det är snart glömt. För så fort vi stiger in genom dörrarna till kyrkan och möter Kristina som leder sångstunden skiner hon upp igen. Gladaste och mysigaste lilla Noomibus.

Vår regniga onsdag har ändå bestått av:

# lång mysstund i sängen imorse
# promenad
# julavslutning med sångstund, julberättelse och julkrubba på liten och stor
# träffat våra trevliga vänner Caroline och Svante
# umgåtts med pappa när han vaknade efter jouren, tränat på att säga tack tack när man får en majskrok
# läst böcker
# dansat Afro power dance med Lotta
# legat nära nära med Humlans lilla hand i min när hon somnade för natten♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar