torsdag 31 oktober 2013

Mitt lilla matvrak

Idag har vi provat på att ha vanlig vardag på tu man hand, jag och Humlan. Efter förmiddagsluren badade Noomi. Hon kunde skvätta på bäst hon ville där bakom glasväggarna. Duschslangen var spännande liksom golvbrunnen som studerades noggrant. De nya burkarna som man kan bygga torn av funkar lika bra som silar i badet.
Dagens lunch var för Noomi vegetarisk lasagne. En rejäl portion slank ned efter badet. Plus blåbärspuré till dessert.
Dagens andra sovpass tillbringades i vagnen på en blåsig promenad längs vattnet bort till Eriksberg. Imorgon blir det mössa även för mig! På eftermiddagen lagade jag storkok pasta med köttfärssås till Humlis. Hon tyckte uppenbarligen att det var väldigt gott och åt en jätteportion till middag! Kul att få uppskattning för sin matlagning (särskilt när hon dessutom vägrar köpematen, prettomorsavarning, jag vet!).
Vi har även umgåtts en stund med mormor och morfar. De satt på kökssoffan hemma i Kramfors och skypade med oss. Funkade jättebra och Humlis tyckte det var roligt. Särskilt när mormor skulle imitera hennes monsterläte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar