onsdag 10 april 2013

Mammas lilla tårtbit två månader!

Idag är Noomi hela två månader gammal. Jag kände att jag verkligen ville fira henne, typ tårta, ballonger och paket. Men funderade sen och kom fram till att det var nog mest jag som skulle uppskatta det. Därför fick min lilla humla extra mycket av det hon gillar allra mest - att ligga och snutta, äta och mysa vid bröstet. Halva förmiddagen låg vi i sängen och småsov och hade det bra. Sen var Noomi på ett strålande humör och bjöd mamma på många fina leenden. 
Då jag vet att min lilla knopp behöver sina sovtimmar för att orka vara en glad bebis, och sover bäst i vagnen dagtid, tog vi en lång skön promenad runt halva Sollefteå. 8 km närmare bestämt enligt min app!



Så här liten och näpen var Noomi bara några dagar gammal. De små dockkläderna i storlek 44 satt löst på den lilla kroppen och hon var lätt som en fjäder. Sov mest, gnydde lite svagt ibland och hade ljusa små skrik.







Så här stor och fin har vår tjej blivit nu - två månader senare och nästan dubbelt så tung. Oftast med ett bestämt och eftertänksamt uttryck i ansiktet, en envis och viljestark tös med en kraftfull stämma. På bilderna har hon sin nya fina tröja som Gun-Britt har stickat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar