måndag 16 februari 2015

En glad överraskning på Ica

Igår stod jag vid ostkylen på Ica efter jobbet och valde parmesanost. Helt plötsligt säger en bekant liten stämma 'där är mamma'. Och det var Humlis som stod där i sin röda overall och först kunde min hjärna bara inte koppla ihop det, jag visste ju att jag inte haft med henne till affären. Men i nästa sekund dök Michael upp bakom prästosten och allt föll på plats. Noomi hade sett min lila jacka från bilen när de svängde ned i garaget och ville promt gå in till mig.
Så jag fick en liten hjälpreda vid handlingen som bar självscannern.

För övrigt startade vi upp veckan väldigt hälsosamt med zuchini- och majsplättar till middag. Gick hem hos alla i familjen och rekommenderas varmt!
Hmm, hur länkar man från mobilen? Hur som helst - googla 'zuchini majsplättar med parmesansallad'. Ett Icarecept.

1 kommentar: