tisdag 1 mars 2016

Trött Humla efter en dag på förskolan

Tack och lov är det inte mer än sisådär 8-9 minuters bilfärd från förskolan och hem. För Noomi är så trött på eftermiddagen när jag hämtar henne, jag frågar ungefär varann minut om hon somnat och försöker hålla igång en konversation om hur dagen har varit, vad de åt till lunch osv. Nu när jag inte jobbar för tillfället hämtar jag henne något tidigare än vanligt, men det spelar nästan ingen roll, Humlis är ändå en riktig tröttskrutt.

Igår råkade hon somna till precis innan vi kom hem, och då var det inga glada miner kan jag lova. Gråt och skrik om att vilja titta på film... Stor klapp på axeln till mig själv som lyckades rida igenom stormen och omvandla den önskade filmstunden till bokläsning och mys i soffan. Lite tack vare en ask russin/granatäpplepluttar också kanske. Men glad blev hon och sen hade vi en trevlig kväll där ovanligt mycket middag slank ned för den lilla damen och sen avslutningsvis ett Humlebad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar